De wereld van Willemsen- de Koning
Welkom in de wereld van Willemsen- de Koning. Een wereld waarin taxivervoer meer is dan een rit van A naar B. Een wereld van vakmanschap, betrokkenheid en flexibiliteit. Een wereld waarin de mens in de voorhoede staat van alles wat wij doen. Waar onze voelsprieten haarfijn de omgeving aanvoelen. En waar ‘Vervoert met zorg’ een prominente hoofdrol in onze hele bedrijfsvoering inneemt. Ons streven: veilige, duurzame en bovenal kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aanbieden, waarbij de mens altijd centraal staat. De mens in elke hoedanigheid: reiziger, ouder, verzorger, opdrachtgever en medewerker.
‘Wij zijn geen taxibedrijf. Wij zijn een mensenbedrijf!’
Met veel plezier en toewijding verzorgen wij al jaren de regie en uitvoering van (regio)taxi-, leerlingen- en personenvervoer voor gemeenten, provincies, bedrijven en (zorg)instellingen. Veel van de opdrachten worden via Europese aanbestedingen verworven. Ondanks dat wij groot van stuk zijn, zijn wij allesbehalve onpersoonlijk. Wij leggen júist het accent op het menselijke aspect. Willemsen- de Koning is meer dan een vervoerder die de klant veilig naar de eindbestemming wil brengen. Bij ons draait het om het creëren van een open sfeer. Een ambiance waar mensen zich veilig voelen. Het veilige gevoel dat we gewend zijn bij onze eigen familie. Om dit streven te bewerkstelligen, investeren wij in onze mensen, voertuigen en organisatie. Want wij weten dat goed voor anderen kunnen zorgen, begint bij goed voor jezelf kunnen zorgen. Dit alles in de weg naar de voor ons meest waardevolle beloning: een oprechte glimlach.
Enkele Willemsen- de Koningers uitgelicht:
Nardie van de klantenservice
‘Iedere dag negenduizend mensen vervoeren, maakt dat er ook weleens iets mis kan gaan of de beleving van de reiziger anders dan gewenst is. Wij nemen dit uiterst serieus, dag in dag uit. Als klantenservice bieden wij een luisterend oor, leggen wij de situatie uit, en informeren wij de desbetreffende chauffeur. Gelukkig weten wij 95% van de meldingen naar volle tevredenheid af te handelen. De overige 5% vraagt om extra aandacht om uiteindelijk tot een gepaste oplossing te komen. Leermomenten noemen wij ze!’
Miranda van de afdeling P&O.
‘Als P&O’er zorg ik voor de juiste mensen op de juiste plek. Ik nodig potentiële chauffeurs uit voor een kennismakingsgesprek. Is het een GO, dan regel ik dat onze nieuwe collega door een mentorchauffeur wordt ingewerkt. Het zorgen voor en ontzorgen van deze nieuwelingen nemen wij bij P&O uiterst serieus. De eerste paar dagen bel ik na hoe de werkdagen gaan, maar daarna moeten nieuwe medewerkers mij ook weten te vinden. Ook al is het nog zo druk, ik wil een vertrouwde stem voor mijn collega’s zijn, en helpen waar ik maar kan. Daar ben ik voor!’
Jasper, planner GVV
‘Mensen vragen mij regelmatig wat ik als planner doe. Een spin in het web, dat ben ik. Als planner leg ik de belangen van Willemsen- de Koning, reizigers, ouders, verzorgers, chauffeurs en opdrachtgevers op een weegschaal, en probeer hen allen het juiste te doen. De belangen moeten daarbij in balans zijn. Naast het balanceren moet ik vaak snel kunnen schakelen, en het hoofd koel houden. Stel dat een chauffeur om 7:00 uur meldt dat hij of zij ziek is, dan moet ik op de zeer korte termijn naar een oplossing zoeken. Ik ben er dan niet alleen om een andere chauffeur te regelen, maar ook om iedere partij te informeren over deze verandering. Transparantie is essentieel!’
‘Bij Willemsen- de Koning willen wij zonder reden goed voor anderen zijn.’